Şimdi öncelikle bu başlığı açma nedenime geleyim.
İlk olarak özellikle 2000 ortalarından sonra rock ve alternatif müzik yapan gruplar veya sanatçılar üniversite şenlikleri dışında büyük topluluklara konser vermekten, bar ortamlarına düşmüşlerdir. Bu belki de kaçınılmaz son idi. Artık bu durumu kabullenmek gerekiyor. Keza Özlem de maalesef artık bunu yapmakta.
Şimdi yukarıda yazdığım gerçeğin yanı sıra daha da kötü olan bir gerçek var ki, sene 2010 ve Özlem 6. albümünü çıkarıyor ve Sony müziğin fazlaca yapılan medya desteğine rağmen* elle tutulur konserler gerçekleşmedi. Şimdi bunda suç aslında karşılıklı. Bu belki de şahsi olarak Özlem okusa ve onu sinirlendirse bile söylemem gerekiyor.
Özlem 2010 senesi ve albümüyle beraber tamamen yanlış bir yol izledi. Hem menajerlik olarak (ki eski kocası bakıyordu bu işlere) hem de Özlem'in tavrı sebebiyle. Şurası da bir kesinlik ki Özlem müzik dünyasına küskündü de. Lakin Bana Bi'şey Olmaz, tamamiyle bir hataydı. Zannediyorum Özlem'e sorsan o da kabul edecektir. Belki de aynen Laubali albümü gibi bu albümden de pişmandır. Ki ben kesinlikle öyle olduğuna eminim. Neyse olan oldu tabiki. Ne menajerlik tam anlamıyla işledi, ne de grubuyla olan kimya.
Özlem'in de tanımıyla "rüya ekip" tam bir kabustu elbette. Ben aralarında zerre kimya görmedim hiçbir şekilde. Kabul ediyorum, müzisyenler harikaydı ve Özlem belki de alternatif birkaç konserle bu adamlarla çalışabilirdi ama bu ancak sahne performansıyla sınırlı kalmalıydı. Zira, bu adamlar sakin, müzik adamı. Özlem'in hem karakterine hem de çalışma felsefesine ters adamlar. Bu adamların önünde çalacağı kitle de müziği yiyip yutmuş adamlar olmalıdır. Bu adamlarla elbette az fiyata bi üniversite konserine gidemezsin. Zira, Özlem 2010-2012 döneminde konser verememesin en önemli nedeni, Cem'in işgüzarlığından çok, grubun bu durumuydu. Ee haklı olarak elbette 10 tl biletli konsere bu adamlarla çıkamazdın. Burada yanlış anlaşılma olmasın, Özlem figüran, asıl iş bu adamlarda demek istemiyorum. Zira yapılan iş gerçekten güzel olabilirdi, bir kimya olduğuna inanabilseydim. Bu adamlar eğer performans yapamayacaklarsa sadece stüdyo müzisyenleriydi. Özlem, kendi grubuyla değil de, onlarla yola devam etmek istedi. Ki en büyük hatası da buydu.
Gelin kabul edelim, Bana Bi'şey Olmaz Özlem'in en berbat albümüdür. Ben kendimi en sıkı Özlem fanlarından biri olarak tanımlarım. Bu albümü hiçbir şekilde dinlemiyorum, dinleyemiyorum. Albümün kötü olmasının arkasında basit ve klişe bir yorumum yok. Nacizane bir müzisyen görüşümle diyebilirim ki, albümün davulları berbat, gitar düzenlemeleri inanılmaz suni ve soloları yarıda kesilmiş hissi veriyordu. Şarkı sözleri aşk, meşk üzerine kurulmuş, Özlem'in çizgisinden uzak. 5 yıllık bir aranın Özlem'i tekrar piyasaya sokmak adına yapılan, tamamen piyasa bir albümdü. Ve evet, aynen de öyle oldu. Özlem tekrar hatırlandı. 10987... albümü kendi kemik kitlesinde en üst sıralarda yer alsa da genel olarak müzik piyasasında hiçbir şeydi. Özlem'in bu tür bir dönüşte ne kadar payı vardır bilemem lakin ben asıl suçun Cem'de olduğunu biliyorum. Şarkı düzenlemelerini bir popçuya yaptırmak, eski şarkıları cover halinde albüme sokmak...vs. Neyse, anladığım kadarıyla Özlem bunların zaten farkında ve kendi içinde pişman olduğunu da düşünüyorum.
Gelelim, suçun diğer tarafına. Evet, 2010-12 yılları arasında konser olmadı. Diğer büyük suç da bizlere ait maalesef. Özlem'in her ne kadar kemik bir kitlesi olsa da, sadık olsa da maalesef etkin bir kitle değil. Oturup, internet dünyasının en uzun soluklu fan sitesi biziz diye gururlanmanın anlamı yok. Evet öyle olabiliriz lakin etkinlik açısından durum sıfır. 6. albüm çıktığında Özlem, grup üyeleri, menajerlik arasında geçen konuşmalar bir sanatçı için, Özlem'in bizzat şahsı için bence gurur kırıcı konuşmalardı. Bir konser alanını acaba doldurabilir miyiz diye hesap yapıyordu Özlem. Her ne kadar albüm satışları olarak 6. albüm beklentileri karşılasa da, Özlem ve grup üyeleri parayı albümden değil, konserlerden kazanma peşindeydi. Bu bildiğin onlar için ekmek parası. Ben nasıl sabahtan akşama kadar laboratuarda araştırma yaparak para kazanıyorsam, Özlem de böyle kazanıyor. Bu, bu kadar basit. Lakin bu kadın, konser alanını doldurma endişesi duyuyor. Albüm lansmanı yapılamadı ki bunun için büyük mekanlar düşünülüyordu. Buna ek olarak, güzel bir turne de düşünülüyordu. Bazılarımız sanıyor ki Özlem keyfinden konser vermemekte. Hayır, Özlem bazılarının ve bazılarımızın boşvermişliği yüzünden konser verememekte.
Bu site günlük olarak da, total olarak büyük hitler alan bir site ve hayran sitelerinden üye sayısı ve ziyaretçi bazından rock müzisyenleri içinde en kalıcı olan sitelerden biri. Lakin büyük bir organizasyon eksikliği var.
Şimdi amaç şudur:
Bilindiği üzere Özlem, 7. albümünü çıkaracak çok çok yakın bir zamanda. Bu albüm Özlem'in kariyerini bırak, muhtemelen Türk rock müziğindeki en sert albümlerden biri olacak. Tam bir grup çalışması. O yüzden yine söylemek gerekir. Bu albümden medya desteği beklenmemeli. O şarkıların ve kliplerin Kral Tv'de yayınlanacağını pek sanmıyorum. Elbette bir şekilde klipler dönecektir.
10987... dönemini hatırlayanlar olacaktır. Medya desteği sıfırdı. Klipler yasaklandı. Dream Tv ile Özlem alenen anlaşmazlığa bile düştü. Bu albüm Türkiye normlarında bu kadar sertken umarım başına daha kötü bir şey gelmez diye düşünüyorum. Burada iş biraz bizlere de düşmektedir.
Lakin bu işi yanlış anlamamak gerekir. Kimse bence gidip de youtube, twitter gibi sosyal platformlarda Özlem'i savunmak adına kavga etmemeli, laf sokma girişimlerinde bulunmamalı. Zira bu faydadan çok zarar verir. Benim demek istediğim, bulunduğumuz şehirlerde konser organizasyonlarında birebir rol almak. Çoğumuz üniversite öğrencisiyiz, etrafımızda Barlar var konser veren. Özellikle Bursa, İzmir, Ankara, Antalya, Eskişehir...ve diğer alternatif şehirlerdeki üniversite şenlikleri oluşumları. Artık Özlem, kişisel bir manajerlik hizmeti almakta. Yani bu durumda bir nevi eğer böyle bir etkinlik varsa birebir Özlem'le iletişime geçilecek gibi olacaktır.
Bu çok zahmet gerektirmeyen bir iş. Bir televizyon programı düzenleniyor, bir gün öncesinden haberimiz oluyordu. Artık böyle şeyler olmasın. Çoğumuz facebook, twitter kullanıyor. Hatta bazılarınız facebookta fan sayfaları da yönetiyor. Bunları daha organize şekilde yapmanız Özlem'in ilerideki kariyeri için daha iyi olabilir. Bunları küçük şeyler olarak görmeyelim. Bir şarkıcının kariyerini kendi yaptıklarından çok, onu dinleyenler şekillendirir.
Sözlerimde biraz sert olmuş olabilirim. Lakin dürüst olmak gerekiyordu. Söylenmesi gerekiyordu. 7. albüm yolda, çok az zamanı kaldı. Herkesin çok beğeneceğinden eminim. Tam konserlik bir albüm oldu. O yüzden bol bol konser, bol bol düzgün organizasyon diliyorum.